Čilá

Ostrovec - náves se zvoničkou

Délka trasy: 19 km
Výchozí bod: Čilá - autobusová zastávka, rozcestník turistického zanačení

Od rozcestníku turistického značení na návsi pokračujte po červené turistické značce ve směru Skryje, zhruba po kilometrovém sestupu dojdete na rozcestí, kde se se cesta stáčí ostrou zatáčkou vlevo k brodu na Slapnici, zde opusťte turistické značení a pokračujte vpravo dále proti proudu Zbirožského potoka, kterého se již budete držet téměř celou trasu až do Zbiroha. Pokračujete dále až do Skryjských jezírek, v tomto úseku přejdete potok (lávka) a projdete bývalým chatovým táborem - dnes "rekreačním" táborem. Nazalekněte se soukromých pozemků, průchod pro turisty je zde povolen. Po průchodu touto osadou vstoupíte do lesa, kde se záhy napojíte na modrou turistickou trasu (Cesta protifašistických bojovníků) vedoucí ze Skryjí. Po zhruba za 10 min dojdete do samého "centra" Skryjských jezírek. Poučte se z naučných tabulí a pokračujte dále po modré směr Podmokelský mlýn. Těsně před výstupem z lesa uvidíte stále zvětšující se prostor osídlený kamennými mužíky, můžete přidat i nějakého svého... Dalším cílem je Podmokelský mlýn, zde najdete turistické odpočívadlo, informační turistickou mapu. Toto místo je rovněž začátkem Ptačí rezervace. Cesta v těchto místech znovu prochází lesem (dva přechody potoka, lávky z kmenů), rychle z něj ale vyjdete do otevřeného údolí s loukami, cesta se v těchto místech napojuje na zpevněnou silničku, minete Jankovský mlýn. Nyní máte dvě možnosti, dále pokračovat po modré, údolím s loukami k Ostroveckému mlýnu, Kozovu mlýnu, kolem Němcova rybníka.... Nebo pokračovat po zpevněné silničce do Ostrovce, malé vesničky s původní roubenou architekturou a zvoničkou a odtud dále do Lhotky (2 km). Obcí projdete a po klesání sejdete znovu ke Zbirožskému potoku, kde se u Sýkorova mlýnu znovu napojíte na modré turistické značení. V případě, že tuto variantu nezvolíte pokračujete údolím s loukami, obejdete další - tentokrát stále fungující tábor a dojdete pod Lhotku, kde přímo na trase narazíte na občerstvení u Starého Kozla (pouze v letní sezóně).  Pokud chcete vidět Ostrovec i se občerstvit, stačí sem sejít pár desítek metrů ze Lhotky. Po modré pak pokračujete stoupáním na Matčinu Horu, z ní následuje sestup do Přísednice. Pokračujte dále do Jablečna, na Františkov. Odtud vede trasa kolem rybníků až na náměstí ve Zbiroze (v místě Turistické infocentrum, Zámek).

Datum vložení: 19. 5. 2022 19:33
Datum poslední aktualizace: 19. 5. 2022 19:42
Autor: Správce Webu

Obec

Mobilní aplikace

Sledujte informace z našeho webu v mobilní aplikaci – V OBRAZE.