Čilá

ZHOŘ - KRAKOVEC - ÚDOLÍ JAVORNICE - ZVÍKOVEC - ČILÁ

Přehrada u Jablečna

Délka trasy: 22 km
Výchozí bod: Zhoř (Rousínov)

Tentokrát je Čilá cílovým místem. Ideálním výchozím bodem této trasy je Zhoř, poblíž Slabec. Nejlepší variantou je zajistit si do tohoto místa odvoz, pokud jej nemáte, je možné vyjít i z Rousínova, kam je možné brzy ráno dojet autobusem ze Skryjí nebo Zvíkovce. Přímo ve Zhoři se napojíte na červenou turistickou trasu, kterou neopustíte až do cíle. Z výchozího místa vede polní cesta nenáročným terénem s mírným klesáním až k hradu Krakovci, ten je velmi zachovalou udržovanou "zříceninou" s výrazným dřevěným mostem. Krakovec leží ve stejnojmenné obci, v letní sezóně je zde možnost občerstvení. Od hradu pokračujte po červené teď již stále podél potoka, připravte se na to, že v horní části trasy jsou přes potok pouze brody, na stavu vody tak závisí to, kolikrát je nutné jej přebrodit (při ideálním stavu je to 1x - 2x). Červená pokračuje dále ve směru Jankovický mlýn, hájovna Marek, střídají se krátké průchody lesem a louky, terén není nijak náročný. Údolí Javornice končí malou chatovou oblastí, z lesní cesty vyjdete přímo na silnici kousek od mostu přes Berounku, pod Zvíkovcem (Kalinova Ves). Po silnici pokračujte doprava, přejděte most a hned za ním odbočte doleva kolem vodáckého kempu do Hradiště, silnice zde výrazně stoupá, úsek ale není dlouhý. Po silnici, které není nijak frekventovaná, dojdete do Hradiště, projdete obcí a pokračujete dál do Čilé (2 km). Celý úsek je vhodný i pro cyklisty, je ale třeba počítat s proměnlivých terénem a přejezdy přes brody.

Datum vložení: 19. 5. 2022 19:35
Datum poslední aktualizace: 19. 5. 2022 19:42

Obec

Mobilní aplikace

Sledujte informace z našeho webu v mobilní aplikaci – V OBRAZE.